Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

Black Hole Sun Won't You Come?

Το παραπάνω τραγούδι αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη παρακαταθήκη του τρίτου από τους τέσσερις μεγάλους τραγουδιστές του κινήματος του Seattle. Δεν θέλω να υποβαθμίσω τα άλλα τραγούδια, αλλά όπως και να το κάνουμε τέτοια grunge δημιουργία δεν κυκλοφορεί κάθε χρόνο. Θέλοντας να αφιερώσω ένα άρθρο μου σε έναν από τους καλλιτέχνες που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τα ακούσματα μου θα προσπαθήσω να υμνήσω ένα σύμβολο των 90s.

Black Hole Sun Won't You Come?


Θυμάμαι μέχρι σήμερα την πρώτη μου γνωριμία με το συγκρότημα των Soundgarden. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο πίσω στο γυμνάσιο είχε τύχει ένα Σάββατο να κοιμηθώ σχετικά αργά, γύρω στις 3. Όχι, για κάποιον άλλο λόγο, αλλά γιατί χάζευα με ένα laptop και το MAD για παρέα. Δεν ξέρω πόσοι το είχατε προσέξει, αλλά για κάποιον λόγο το MAD μετά τις 2 έβαζε απίστευτη μουσική τότε. Είχα ακούσει μεταξύ άλλων Joy Division, Radiohead, Blur, Franz Ferdinand, Velvet Underground, Clash και πιο άγνωστα κομμάτια των White Stripes. Εκείνο το βράδυ, λοιπόν, είχα την πρώτη επαφή μου με το συγκρότημα. Πριν κλείσω την τηλεόραση ένα τραγούδι μου τράβηξε λίγο περισσότερο την προσοχή. Ναι ήταν αυτό του τίτλου.
Μετά την (για σήμερα) λίγο χαζή αντίδρασή μου του “Αυτοί μοιάζουν με τους Nirvana” (σ.σ. μου θύμιζε πολύ το “Heart-Shapped Box) σημείωσα το συγκρότημα για να το ψάξω τις επόμενες μέρες. Έτσι κατέληξα για περίπου δυο βδομάδες να ακούω σχεδόν αποκλειστικά Soundgarden και λίγο Audioslave. Έμαθα πολλά για το συγκρότημα και ανακάλυψα ένα μεγάλο μέρος του κινήματος της grunge μέσα σε λίγο διάστημα.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος της προσφοράς του Chris Cornell προς εμένα. Αν ήταν να διαλέξω στα δυο αγαπημένα μου grunge συγκροτήματα μάλλον θα διάλεγα σχετικά άνετα Nirvana και Alice In Chains. Αν ήταν , όμως, να διαλέξω ποιος με επηρέασε περισσότερο νομίζω το Cobain και Cornell θα μου έβγαιναν με πιο μεγάλη άνεση. Σκεφτείτε μόνο το εξής: Ο Cornell κατάφερε να πετύχει με δυο συγκροτήματα και να κάνει μια αξιόλογη σόλο καριέρα. Δεν νομίζω να υπάρχουν πολλοί με αυτό το επίτευγμα. Επομένως, μόνο που με επηρέασε με τρεις διαφορετικούς τρόπους είναι μεγάλο κατόρθωμα για τον ίδιο.
Κι εδώ που τα λέμε η μουσική ναι, έχασε κάτι τεράστιο. Δεν έγινε πρωτοσέλιδο όπως ο μεγάλος David Bowie ή ο Kurt Cobain, αλλά αν ρωτήσεις οποιονδήποτε rock καλλιτέχνη των 00s θα σου αναφέρει το όνομά του. Αν ρωτήσεις τα rock παιδιά των 90s θα σου απαντήσουν το ίδιο. Όχι, επειδή ήταν κάτι εξωπραγματικό, αλλά επειδή πραγματικά άφησε πίσω του μεγάλη παρακαταθήκη.




R.I.P. μεγάλε Chris Cornell!

by dropmind

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου