Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Τι Συμβαίνει Με Το ΟΑΚΑ...?

Πραγματικά έχω βαρεθεί να βρίσκομαι συνεχώς στη δυσάρεστη θέση να κρίνω αρνητικά συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα, αλλά αναγκάζομαι μόνο και μόνο επειδή κάθε χρόνο ανυπομονώ για κάτι μεγάλο. Και είναι βασικά μέσα στους κρυφούς μου πόθους πάντα να δω ένα συγκρότημα Live στο ΟΑΚΑ χωρίς να είναι μια πλάκα του Facebook.

Τι Συμβαίνει Με Το ΟΑΚΑ...?

Για να εξηγήσω, έχετε παρατηρήσει που τα μεγάλα συγκροτήματα ενίοτε ανακοινώνουν περιοδείες σε όλον τον κόσμο. Έχετε παρατηρήσει, όμως, που διοργανώνονται οι συναυλίες; Σε πολλές χώρες αυτό γίνεται σε στάδια κλειστά ή ανοιχτά. Στην Ελλάδα πόσο καιρό έχει να γίνει αυτό με μεγάλο συγκρότημα;
Προσέξτε δεν μιλάω για συναυλίες τύπου «Επανένωση των Πυξ Λαξ» ή «Μια Χώρα, Μια Φωνή» (τι θυμήθηκα) ή «Amita Motion Tour» αλλά για κάποιο μεγάλο όνομα από το εξωτερικό. Θυμάμαι ας πούμε που πριν κάποια χρόνια είχαμε Red Hot Chili Peppers, Bon Jovi, The Wall (στο μπάσκετ), U2, AC/DC, Santana και πολλά ονόματα ακόμα συμπεριλαμβανομένων και pop icon όπως π.χ. η Lady Gaga και η Madonna. Τα τελευταία χρόνια ,όμως, σχεδόν ανομβρία.
Στο γιατί δεν γίνεται εγώ έχω τρεις υποθέσεις. Πρώτον, το ΟΑΚΑ, δυστυχώς, δεν έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές για συναυλίες. Πέρα από το οργανωτικό κομμάτι που παίρνει πολύ χρόνο (αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία) θα πρέπει να γίνει και μια απαραίτητη προεργασία για να βρεθεί η ημερομηνία στην οποία δεν θα υπάρχουν αγώνες και να αλλάξει η εικόνα του γηπέδου. Κι αυτό δεν θεωρείται καν το πιο δύσκολο κομμάτι. Το πιο δύσκολο είναι το μετά. Το γήπεδο έχει υποστεί αρκετές ζημιές ώστε να πρέπει να διορθωθούν πολλά θέματα αγωνιστικά πριν τον επόμενο αγώνα. Αυτό πρακτικά για τις εταιρίες που θα οργανώσουν συναυλία εκεί σημαίνει επιπλέον έξοδα. Χωρίς ένα σχεδόν γεμάτο γήπεδο πώς θα βγει το κέρδος; Ειδικά πλέον που τα 45 ευρώ για εισιτήρια φαντάζουν λίγο απαγορευτικά.
Η δεύτερη υπόθεση έχει να κάνει με τα φεστιβάλ. Ένας ιδανικός μισθωτής θα μπορούσε να αποτελέσει κάποιο από τα μεγάλα φεστιβάλ, αλλά ήδη έχουν σταθερό σημείο το οποίο φαίνεται να μην αλλάζει. Πέρα από αυτό είναι δύσκολο για κάποιον να χτυπήσει τον ανταγωνισμό χωρίς να φέρει κάποιο τεράστιο όνομα. Τα φεστιβάλ σου δίνουν το πλεονέκτημα του «πολλά σε ένα σημείο» κάτι το οποίο δεν σου προσφέρει το ΟΑΚΑ.
Η τρίτη υπόθεση αφορά την ατολμία. Έχοντας στο μυαλό τα έξοδα τα οποία αναφέραμε είναι δύσκολο για μια εταιρία να σχεδιάσει μια δραστηριότητα η οποία εξαρτάται στο ότι «το γήπεδο θα γεμίσει». Αλλά αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο θα ήταν να γεμίσει το γήπεδο. Ποιοι φαν των Radiohead π.χ. δεν θα συγκέντρωναν λίγα χρήματα για να τους δουν; Μπορεί μόνο στην περίπτωση των πανάκριβων Rolling Stones να μη συνέβαινε αυτό, αλλά και πάλι πιστεύω δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
Στις παραπάνω θεωρίες για τον λόγο υπήρχε μέχρι πέρσι και η θεωρία που έλεγε ότι είναι δύσκολο να πληρώσεις για να φέρεις μεγάλο όνομα, αλλά εξανεμίστηκε όταν ήρθαν οι Muse (συγγνώμη Black Keys αλλά έχετε δρόμο ακόμα για να φτάσετε σε αυτό το επίπεδο). Πάνω σε αυτό σκεφτόμουν πόσο πιο ωραία θα ήταν η συναυλία αν τη βλέπαμε στο ΟΑΚΑ αντί για τη μικρή Πλατεία Νερού.

Και για να μην πλατειάζω θέλω κάτι απλό. Να ζήσω ξανά στιγμές Red Hot Chili Peppers και Bon Jovi. Κι άλλοι πολλοί θέλουν το ίδιο με μένα. Ελπίζω να μη ζητάω πολλά, αλλά πράγματα λογικά. Ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε τον δικό μας χώρο συναυλιών τύπου Wembley, Amsterdam Arena, O2 Arena, κ.ο.κ.

Τι Συμβαίνει Με Το ΟΑΚΑ...?

by dropmind

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου